he animated advertising in Spain of the last years (From the 90s to our days)
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
The Journal of Communication of SEECI recognizes and promotes copyright rights, as well as the need to disseminate knowledge in an accessible and equitable manner. Our journal operates under a Creative Commons License CC BY-NC 4.0, which allows authors and users to:
- Share and Adapt: Copy, redistribute, and adapt the material published in the journal in any medium or format.
- Attribution: Properly acknowledge authorship and provide a link to the license, indicating if any changes have been made.
- Non-Commercial: Do not use the material for commercial purposes without the express permission of the authors and the journal.
- Authors retain copyright and may enter into non-exclusive agreements for self-archiving, deposit, or distribution of the publisher's version published in this journal, including institutional, national, or international repositories, and personal websites.
References
ALBERTI, Walter (1957): Il cinema di animazione 1832 – 1956. Edizioni Radio. Torino. Italia.
BENDAZZI, Giannalberto (2001): “I continenti del cinema d’animazione” en BENDAZZI, Giannalberto (2000): “Storia del cinema mondiale IV; Americhe, Africa, Asia, Oceania” en La cinematografia nazionali de SPINA, Mario (Redactor), Einaudi. Torino.
BENDAZZI, Giannalberto (1999): “L’animazione” en
BENDAZZI, Giannalberto, Storia del cinema mondiale: Gli Statu Uniti II Primer tomo en EINAUDI Giulio (Editore) S.P.A.. Torino.
BENDAZZI, Giannalberto (1999): “L’animazione europea, ieri e oggi” en BENDAZZI, Giannalberto, Storia del cinema mondiale: L’Europa 1. Miti, luoghi, divi en EINAUDi Giulio (Editore) S.P.A.. Torino.
BENDAZZI, Giannalberto (2003): Cartoons, 110 años de cine de animación. Ocho y medio. Madrid.
BUDASSI, Enzo (1972): Arte e tecnica del film di animazione. Edizioni Bizzarri. Roma.
BUDASSI, Enzo (1972): Arte e tecnica del film di animazione. Edizioni Bizzarri. Roma.
CÁCERES, Germán (1999): Entre dibujos, marionetas y pixeles. La Crujía ediciones. Ciudad autónoma de Buenos Aires.
CHOMSKY, N.; RAMONET, I. (1997): Cómo nos venden la moto. Icara. Barcelona.
CULHANE, John (1983): Walt Disney’s FANTASIA. Abradale Press / Harry N. Abrams, Inc. Publishers. New York.
CRAFTON, Donald (2007): “Emile Cohl, acteur de cinéma d’animation” en CRAFTON, Donald CinémAnimations. Condè-sur-noireau.
DELGADO, Pedro Eugenio (2006): El cine de animación. Colección Imágenes Número 28 Ediciones J C,. Madrid.
EGUIZÁBAL MAZA, Raúl (1998): Historia de la publicidad. Editorial Eresma and Celeste ediciones. Madrid.
FONTE, Jorge (2004): Todo empezó con un ratón. El fantástico mundo de los cortos Disney. T&B Editores.; Madrid. 2004.
GÉNIN, Bernard (2005): Il cinema d’animazione: Dai disegni animati alle immagini di sintesi, dalla matita al computer, pro e contro Disney, Europa – Giappone: il cartoné animato oggi. Lindau s.r.l.; Torino.
HANG LI, Chi; PATMORE, Chris y SCOTT-BARON, Hayden (2008): Animación Manga. Manual de técnicas de anime. Crear fascinantes animaciones con lápices, pinceles y píxeles. Editorial Acanto. Barcelona.
HOPKINS, John (2004): Shrek, From the Swamp to the Screen. Harry N. Abrams, Inc. New York. 2004.
JETRO, G. (2004): “Continua la difusión global de la animación japonesa”. Disponible en: www.jetro.go.jp/spain/mercado/tendencia/2004_07_anime.html Consultado el: 12/12/08
KERN, Adam L. (2006): Manga, from the Floating world, Comicbook Culture ans the kibyôshi of Edo Japan. Harvard University Asia Center. Cambrudge (Massachusetts).
LANE, Aandy (2003): Aardman presents: Creating Creature Comforts: The award – winning animation brought ti life from the makers of “Chiken Run” and “Wallace and Gromit“. Aadman Animations Ltd. Y Pan Macmillan. Londres.
LORD, Peter; SIBLEY, Brian (2004): Cracking animation. Thames and Hudson; Londres.
MACWILLIAMS, Mark W. (Director) (2008): Japanese visual cultura: Explorations in the world of manga and anime. M.E. Sharpe, Inc.. New York.
MARKESTEIN; Donald D. (2009) “Mickey Mouse” Art © Walt Disney Co.. Disponible en www.toonopedia.com/mickey.htm. Consultado el 06/02/09.
MARTINELLI ARLOTTI, Paola (2004): In moto perpetuo: L’animazione in 3D nel cinema e nella televisione dalla fine del XIX secolo alla fine del XX. Corporativa Libraria Universitaria Editrice Bologna. Bolonia.
MARTÍNEZ BARNUEVO, María Luisa (2005): El largometraje español: análisis y evaluación. Ediciones y publicaciones autor S.R.L.. Madrid.
MARTOS, Eladi (2005): La pareja feliz; Baca i Garriga: La animación como un juego. Colección Animadrid. Madrid.
MUCCHIELLI, Roger (1977): Psicología de la publicidad y de la propaganda: conocimiento del problema, aplicaciones prácticas. Ediciones mensajero. Bilbao.
PAIK, Karen (2007): The art of Ratatouille. Disney Enterprises. Inc/ Pixar.. Chronicle Books LLC; San Francisco.
PRATKANIS, Aanthony y ARONSON, Elliot (1994): La era de la propaganda: Uso y abuso de la persuasión. Ediciones Paidós. Barcelona.
QUINTEROS, Nicolás (2002): Max Fleischer: Dibujando el futuro. La linterna mágica.
VV.AA. (2007): Fantasmagoría; Dibujo en movimiento. Fundación ICO.
VV.AA. (2008): Cine de animación japonés. Semana de cine fantástico y de terror de San Sebastián. San Sebastián.
YÉBENES, Pilar (2002): Cine de animación es España. Ariel Cine. Barcelona.
WEINRICHTER, Antonio (2002): Pantalla amarilla: El cine japonés. T and B editores. Madrid.
WEISHAR, Peter (2004): Moving Pixels; Blockbuster Animation, Digital Art and 3D Modelling Today. Tames and Hudson Ltd.. Londres.
WELLS, Paúl (Editor) (2006): Halas and Batchelor Cartoons. An animated history. Southback Publishing. Londres.
WELLS, Paul (2007): Fundamentos de la animación. Parramón. Singapur.